iptables24.spec [było Re: SOURCES: shaperd.2.init - remove force-reload, add reload]

Tomasz Pala gotar w polanet.pl
Pon, 12 Kwi 2004, 22:33:03 CEST

On Mon, Apr 12, 2004 at 22:16:27 +0200, Arkadiusz Miskiewicz wrote:

> No cóż, została ona dodana po tym jak zbudowałem sobie shaperda z cvsu stąd
> problem.

Z ciekawości - do czego go używacie? Gdzieś czytałem, że reguluje się
nim kolejki HTB, które co prawda pasmo pożyczają, ale już nie bardzo
chcą oddawać - u siebie tego nie zauważyłem. Bo regulowane CBQ czy
jakieś statyczne TBF to właśnie HTB miało załatwić, nie? Ma to większe
możliwości niż WRR (szczególnie w połączeniu z SFQ), działa IMHO
sprawiedliwiej niż RED. Ktoś mi też mówił, że przewagą CBQ jest
prawidłowe działanie po stronie ingres oraz to, że HTB miało sprawiać
problemy przy IMQ - pierwsze ma chyba dość marginalne zastosowanie (choć
widziałem sieć, w której polityka download była na ingres... hmmm...),
drugie ma zastosowanie na łączach asymetrycznych i w jakichś bardziej
skomplikowanych sieciach.
Zatem dlaczego CBQ i shaperd? Czyżby HTB miało jakieś inne wady, duży
narzut? Bo wszystkie moje problemy z HTB rozwiązało obniżenie (c)burst.

--
GoTaR <priv0.onet.pl->gotar>
http://vfmg.sourceforge.net/