SPECS: perl-CGI-Application-PhotoGallery.spec, perl-CGI-Applicatio...

Bartek Jakubski migo w supernet.com.pl
Nie, 18 Kwi 2004, 15:04:03 CEST

On Sun, Apr 18, 2004 at 02:02:32PM +0200, Andrzej Krzysztofowicz wrote:

> A jak okreslisz "blizej nieokreslona, na razie nie wiadomo jaka wersja GPL" ?

eee?

(...)

> Nic podobnego.
>
> Primo: Jezeli pakiet jest leciwy i pochodzi z czasow, gdy nie bylo wersji 2
> GPL a autor nie pomyslal o klauzuli "or any later version", to nie widze
> podstaw do twierdzenia, ze mozna sobie wybrac v2 (a wiekszosc takich
> pakietow ma GPL).

To powinien przeczytać licencję na którą się zdecydował. :-)
W GNU GPL v1 znajdujemy:
Each version is given a distinguishing version number.  If the Program
specifies a version number of the license which applies to it and "any
later version", you have the option of following the terms and
conditions either of that version or of any later version published by
the Free Software Foundation.  If the Program does not specify a version
number of the license, you may choose any version ever published by the
Free Software Foundation.

> Secundo: Czasem nie jest do konca jasne o ktora wersje autorowi chodzi (i
> wtedy zostawiam GPL).
>
> Jak na przyklad zinterpretujesz licencje wynikajaca ze sformulowania (dosc
> swobodne tlumaczenie, ale oddajace istote rzeczy):
> "na licencji takiej samej jak Perl, tzn. GPL lub Artistic, ktorych kopie
> dolaczono do pakietu" ... a w pakiecie jak byk GPL v2...
> ?

Takiej samej jak perl, to znaczy takiej samej jak perl.
Nie ma o co kruszyć kopii. Powtarzam - informacja z License jest
orientacyjna i nie ma większego znaczenia czy GPL jest v1, v2 czy
dowolne.
Rozsądniesze jest "GPL or Artistic" niż babranie się w "GPL v1+ or
Artistic", "GPL v2 or Artistic" itp, itd. A jesli informacja w License
ma być dokładna, to poproszę o propozycje co do "BSD-like" itp.

--
-- .- Bartek Jakubski ------- JabberID: migo w histeria.pl -. --
-- |   Free Software is a matter of liberty, not price    | --