[Ac] Niedzialajace pakiety

Daniel Mróz beorn w alpha.pl
Sob, 17 Kwi 2004, 15:59:53 CEST

Czesc

Wlasnie jestem po swiezej instalacji Ac (bez ready) i mam kilka problemow.
Pierwszy to taki, ze nie dziala serwer DHCP (dhcpd). Koncowki zglaszaja
DHCPDISCOVER, serwer odpowiada DHCPOFFER, lecz koncowka nie
zglasza DHCPREQUEST tylko ponawia DHCPDISCOVER lub zwraca
DHCPINFORM z bledem "unknown subnet 0.0.0.0". Wersja 3.0pl2
skompilowana ze zrodel dziala, tak samo ta sama wersja z Ra na starym
systemie.
Drugi problem dotyczy maskowania na 2.6.5. Regolka:

    iptables -t nat -A POSTROUTING -s 192.168.0.0/16 -o eth1 -j MASQUERADE

gdzie: 192.168.0.0/16 to siec wewnetrzna, a eth1 to interfejs zewnetrzny.
Wynik: na koncowce na pingi odpowiada adres zewnetrzny, ale nic dalej.
Na ipchains maskowanie dziala, lecz nie ma modulow do maskowania
polaczen FTP, ktore sa potrzebne (jest klient, w ktorym nie dziala tryb
pasywny). U znajomego na jadrze 2.6 ta regolka biega, tutaj nie. Czy w
2.6.5 nie dziala maskowanie?
Przekazywanie pakietow wlaczone, lancuch FORWARD domyslnie ma
polityke DROP, ale to samo jest przy ACCEPT.

Pozdrawiam
Beorn (goscinnie z innego komputera)