SPECS: perl-CGI-Application-PhotoGallery.spec, perl-CGI-Applicatio...

Bartek Jakubski migo w supernet.com.pl
Nie, 18 Kwi 2004, 13:30:18 CEST

On Sun, Apr 18, 2004 at 12:47:01PM +0200, Andrzej Krzysztofowicz wrote:

> Pozwole sie nie zgodzic.
> Wersja 1 GPL i "werja 1 lub pozniejsza" to sa inne licencje.

Wolę jednak interpretację, że "GPL" oznacza dowolną wersję, a nie "GPL
v1". Nie wiem czemu miałbym przyjąć inną?

> A samo GPL jest wrecz nieprecyzyjne.

W takim przypadku "GPL or Artistic" jest precyzyjne, bo oznacza dowolną
wersję GPL.
A czasami "zwykły" pakiet np. w README ma podane "GPL".  I wtedy
niby można sobie wybrać dowolną wersję.

W ogóle pole License nie może i nie wskazuje jednoznacznie licencji. To
jest tylko informacja "z grubsza". Bo mamy np. "BSD-like", "BSD" (nie ma
czegoś takiego jak oficjalna czy znormalizowana licencja BSD). Że już
nie wspomnę o "distributable".

Proponuję uznać, że skoro GPL v1 i GPL v2 nie różni się swoim
wydźwiękiem, to nie ma sensu ich rozróżniać w kontekście pola License.

> Ponadto IMO trzeba znaczenie "same as perl" ujednolicic ...

Nie trzeba, to tylko komentarz. Jakby to była zawartość "license" to
można by było.

--
-- .- Bartek Jakubski ------- JabberID: migo w histeria.pl -. --
-- |   Free Software is a matter of liberty, not price    | --