Gnus, nazwy, podpakiety i konflikt info z Emacsem

Maciek Pasternacki maciekp w japhy.fnord.org
Czw, 22 Kwi 2004, 20:15:12 CEST

Próbuję przepakietować bieżącego Gnusa (5.10.6) i nawet jakoś to
wychodzi, ale mam z tym parę problemów.

Największym jest konflikt plików info; GNU Emacs zawiera Gnusa
z przyległymi bibliotekami we wcześniejszej wersji.  Sam Gnus
nie stanowi aż takiego problemu -- kod trafia do
/usr/share/emacs/site-lisp/, gdzie ma pierwszeństwo przed
/usr/share/emacs/21.3/lisp.  Gorzej przedstawia się sprawa
z dokumentacją info od tej starej wersji -- %{_infodir} jest, jak by
nie patrzeć, taki sam...

Czy żeby nie konfliktować, muszę przekopać spece Emacsa i wyrzucić
starego Gnusa do podpakietu, który by z moim Gnusem konfliktował jako
całość (tudzież: Conflicts: czy Obsoletes: w takim przypadku?), czy
jest jakaś prostsza metoda radzenia sobie z takimi sytuacjami?

Drugi problem jest natury formalnej -- ten sam program kompiluje się
dla GNU Emacsa i XEmacsa.  Nie chcę robić czegoś takiego jak ludzie od
pakietów XEmacsowych, czyli pakietu tylko dla jednej odmiany -- po co
dublować pracę?  Umyśliłem sobie taki układ:

- emacsen-gnus-pkg (nazwa wzorowana na pakietach dla GNU Emacsa
  i XEmacsa -- może wystarczy samo ,,gnus''?) -- pliki wspólne dla obu
  wersji, do /usr/share/gnus.  Requires: gnus-elisp-code

- emacsen-gnus-pkg-emacs -- kod skompilowany dla GNU Emacsa (może
  -gnuemacs albo -fsfemacs?).  Provides: gnus-elisp-code

- emacsen-gnus-pkg-xemacs -- kod dla XEmacsa, Provides: gnus-elisp-code

- emacsen-gnus-pkg-pdf-doc -- manual w pdfie

Czy taki podział jest odpowiedni, czy trzeba to jakoś jeszcze zmienić?

Pozdrawiam,
		--dżaf.

--
__    Maciek Pasternacki <maciekp w japhy.fnord.org> [ http://japhy.fnord.org/ ]
`| _   |_\  / { ...i niech to będzie spowiedź, ale bez rozgrzeszenia,