Gnus, nazwy, podpakiety i konflikt info z Emacsem

Maciek Pasternacki maciekp w japhy.fnord.org
Czw, 22 Kwi 2004, 22:48:58 CEST

On Pungenday, Discord 40, 3170 YOLD, Paweł Gołaszewski wrote:

> Po co on tam jest?
> Nie wystarczy nowsza wersja?

Starsza seria jest rozprowadzana jako część Emacsa (razem z samym
Emacsem, ten sam tarball źródłowy).  W zasadzie jest częścią edytora.

> Jest.
> Olewamy starszą wersję (rm -rf) i dostarczamy tylko jedną.

To z kolei psuje zachowanie Emacsa -- bieżąca wersja mocno inaczej
traktuje konfigi chociażby (to nie jest nowsza wersja, tylko następna
seria).  Jeśli to jest faktycznie właściwe wyjście, nie jest problemem
dystrybuowanie Emacsa okrojonego o części, których nowsze wersje są
dystrybuowane oddzielnie, mi to nie przeszkadza w żaden sposób, bo
i tak starego nie używam, ale nie można mieć pewności, że całkowite
usunięcie Gnusa nikomu nic nie popsuje.

BTW, w cvsowej wersji speca w TODO jest właśnie zrobienie podpakietu:
# TODO:
# - move gnus*.info to separate package (conflict with xemacs-gnus-info-pkg)

Generalnie w najbliższym czasie mogę pobawić się w psucie pakietowania
Emacsa i zobaczenie, czy da się go bezkonfliktowo rozbić/pookrajać.

Pytanie jeszcze, czy system nazywania, jaki tutaj przyjąłem, jest dobry;
generalnie jest sporo pakietów, które można budować i dla GNU Emacsa,
i dla XEmacsa (dodatkowe tryby, w3, bbdb, takie tam) i w miarę czasu
chciałbym porobić pakiety z co przydatniejszymi.

Pozdrawiam,
		--dżaf.

--
__    Maciek Pasternacki <maciekp w japhy.fnord.org> [ http://japhy.fnord.org/ ]
`| _   |_\  / { ...i choćby nie wiem, kto, i choćby nie wiem, jak, próbował