python-devel-tools

wrobell wrobell w pld-linux.org
Wto, 27 Kwi 2004, 22:13:41 CEST

On Tue, Apr 27, 2004 at 09:55:20PM +0200, Jakub Bogusz wrote:

> Nie ma skryptów odwołujących się do modułów z tego samego katalogu
> spoza ścieżek systemowych?
> Chyba są, nawet na etapie budowania gdzieś widziałem (ale to akurat
> nienajlepszy przykład, bo tam była kopia distutils, którą zresztą
> potraktowałem rm -rf, bo tylko psuła budowanie na amd64).

nawet jesli znajdzie sie taka zakala, co sobie sciezek nie ustawia
do wlasnych modulow, ktore wyladowaly z jakichs powodow poza sciezkami
systemowymi, to zawsze bedzie mozna ustawic PYTHONPATH

i im bardziej o tym mysle, to wydaje mi sie, ze aktualny stan jest
zwalona totalnie koncepcja:

    > cat x.py
    import sys
    import tmp

    print sys.path

    drwx------   17 wrobell  users      120832 Apr 27 21:42 tmp

    > pwd
    /home/users/wrobell

    > python x.py
    Traceback (most recent call last):
      File "x.py", line 2, in ?
        import tmp
    ImportError: No module named tmp

jesli mialem modul w sys.path o nazwie tmp, to nie zostanie on zaladowany
poniewaz tam gdzie jest skrypt, istnieje katalog tmp, ktory _nie_jest_
modulem pythona. wiec jest to blad.

rozumiem czemu przyswiecala taka idea, ale mozna zawsze ustawic
sobie PYTHONPATH=. jesli chce sie by zostala zaladowana inna wersja
modulu niz ta, ktora znajduje sie w sys.path

    wrobell <wrobell w pld-linux.org>