Ktoś mi to może wytłumaczy...

The Undefined undefine w aramin.net
Nie, 1 Sie 2004, 15:19:52 CEST

On Sun, Aug 01, 2004 at 02:40:09PM +0200, The Undefined wrote:
ups.. tak to jest jak się chce potem dokończyć maila ale wysyła go
po dojściu do końca... ;)

> ech.. maruda ;)
> sparc station, 50 bogomipsów. nic wolniejszego w tej chwili nie mam, a
> nawet b50-ki są od niego o kilka rzędów wielkości szybsze.
dysk scsi, 48MB ram (podczas kompilacji swap nieużywany), maszynka
nieobciążona praktycznie niczym.

> no ale.. próbuję zbudować gzip ;)
> (przygotowanie źródeł)
> [undefine w athena SPECS]$ time rpmbuild -bp gzip.spec
> [..]
> real    0m9.419s
> user    0m6.870s
> sys     0m2.030s
> (kompilacja)
> [undefine w athena SPECS]$ time rpmbuild --short-circuit -bc gzip.spec
> [..]
real    18m40.413s
user    16m27.310s
sys     1m4.780s
[undefine w athena SPECS]$ time rpmbuild --short-circuit -bi gzip.spec
[..]
real    0m55.353s
user    0m32.690s
sys     0m12.570s
[undefine w athena SPECS]$ time rpmbuild --short-circuit -bl gzip.spec
[.. - chociaż jak widzę tutaj dubluje się fragment bi]
real    0m10.519s
user    0m7.140s
sys     0m1.810s

no i to co nas interesuje:
[undefine w athena SPECS]$ time rpmbuild --short-circuit -bb gzip.spec
[..]
real    0m27.076s
user    0m16.090s
sys     0m2.670s

czyli w skrócie - 18 minut kompilacja (włącznie z automake/autoconf/.. -
które w sumie zajęły lwią część czasu... ;)
27 sekund pakowanie tego do paczki.

no.. ale zobaczmy jak wypadnie po "optymalizacji"
więc.. kompresja na gzip ;)
[undefine w athena SPECS]$ echo "%_binary_payload w1.gzdio" >> ~/.rpmmacros

(rpmbuild -bi żeby się znowu utworzyły pliki..)
[undefine w athena SPECS]$ time rpmbuild --short-circuit -bb gzip.spec
[..]
real    0m13.804s
user    0m9.470s
sys     0m2.530s
yahoo! zaoszczędziliśmy połowę czasu ;)
całe 13 sekund zysku przy łacznej kompilacji trwającej około 20 minut...

no dobra, możesz powiedzieć że mało reprezentatywny przykład, ale...
wskaż mi lepszy ;) (hint - ac/am występuje w większości pldowskich
pakietów, a już samo ich wykonanie zajmuje o wiele więcej czasu niż
kompresja bzipem...)

--
Andrzej 'The Undefined' Dopierała