Ktoś mi to może wytłumaczy...

Tomasz Pala gotar w polanet.pl
Nie, 1 Sie 2004, 16:57:50 CEST

On Sun, Aug 01, 2004 at 14:40:09 +0200, The Undefined wrote:

> nawiasem mówiąc - nie myślałeś by na takie wolne maszynki spróbować
> dostosować apt-a? wydaje mi sie że radzi on sobie nieco lepiej w
> kontekście użytej pamięci...

Nie - to jedyny taki egzemplarz, a i poldka na nim uruchamiam raz na
kwartał.

> hm.. na czym polegają te kredyty? możesz coś więcej?

Zliczane jest, ile kto ściągnął. Po przekroczeniu jakiegoś limitu (nie
wiem w jakim odcinku czasu), zostaje na sztywno przycięty. Skutkuje to
tym, że jak ktoś ściąga w nocy, gdy łącze jest niewykorzystane, to
później w dzień ma modem, mimo iż łącze... jest nadal niewykorzystane.

Jest to jeszcze głupsze w sieciach, gdzie ludzie ściągają jakimiś p2p
filmy, muzykę, programy czy cośtam i udostępniają to w LAN-ie, czyli
działając na korzyść sieci (z punktu widzenia administratora i łącza -
dzięki temu inni użytkownicy nie będą obciążali), są za to karani.

Jak się zrobi statystyki wykorzystania łącza, to wszystko poniżej
maksimum jest zapłacone, czyli to trzeba jak najszczelniej wypełnić.

> zobaczę...
> chociaż nie wyobrażam sobie by to mogło skutecznie działać...

2Mb/s, 300 osób, 20kB/s i 10ms do routera dostępowego ISP :)

Lepiej nie będzie. A niewyłapaną część ruchu p2p podzielisz i tak po IP.

> nie, p2p puszczające ruch na port 80-ty.

Przecież robiąc diffserva do klasy uprzywilejowanej nie puszczasz calego
ruchu z/na port 80, a jedynie 'na 80 wychodzący z sieci' i 'z 80
przychodzący do sieci'. Jak czyjaś kaza będzie chodziła na 80, to się
nie załapie, bo będzie po złej stronie routera.
A nie sądzę, żeby wiele osób miało możliwość wystawienia sobie tunelu na
zewnątrz słuchającego na 80 porcie.

--
GoTaR <priv0.onet.pl->gotar>
http://vfmg.sourceforge.net/