courier-imap.spec

Marcin Król krol w wsb-nlu.edu.pl
Czw, 5 Sie 2004, 00:45:21 CEST

> Ja tu czegoś nie rozumiem. Do tej pory wydawało mi się, że sytuacja wygląda
> tak: użytkownik chce wysłać wiadomość, postfix przyjmuje dane autoryzacyjne
> (nazwę użytkownika i hasło) pyta się SASLa czy są to poprawne dane, SASL
> czyta /etc/sasl/smtpd.conf i dowiaduje się że ma się zapytać authdaemona. Coś
> pokręciłem?

A czemu nie uzyc saslauthd? IMO to chore zeby autoryzowac MTA w
authdemonie od IMAP skoro mozna zrobic to w obrebie samego SASLa.

> Tobie to chyba nie przeszkadza a mi (być może nie tylko) mogłoby pomóc, więc
> czemu nie?

Uprawnienia do /var/lib/authdaemon mozna zmienic. Co do dodawania
postfixa do grupy daemon jezeli courier-imap jest w systemie to wolalbym
nie. Powod jak wyzej: lepiej uzyc saslauthd. Zreszta to by sie nie
tyczylo samego postfixa. Inne MTA beda miec ten sam problem jezeli w
konfigu SASLa ustawisz autoryzacje na imapowy authdaemon.

M.