courier-imap.spec

Tomasz Grobelny grotk w poczta.onet.pl
Czw, 5 Sie 2004, 14:29:05 CEST

On Thursday 05 of August 2004 08:36, Marcin Król wrote:

> pam-pam_mysql

czyli mam zamienić ścieżkę postfix->sasl->authdaemond->mysql na
postfix->sasl->saslauthd->pam->mysql? Jakoś nie widzę zalet...

> Nie znam courier IMAPa i jego historii, nie uzywalem go. Jezeli w pewnym
Historia też mnie nie obchodzi. Ale teraz działa elegancko jako autoryzacja
dla SASLa.

> momencie damenon autoryzacyjny przestal byc "tylko do IMAPa" to powinien
> byc wogole w osobnej paczce.

Nie wnikam. Ja próbuję tylko doprowadzić do rozwiązania znanego mi problemu
polegającego na tym że uprawnienia do katalogu są niewłaściwe dla mojego
zastosowania paczek w dystrybucji.

> Tzn? Sugerujesz,
Moim zdaniem nawet napisałem to wyraźnie.

> ze jak ktos bedzie chcial to samo np w sendmailu to
> sobie zrobi?
Moim zadaniem jest naprawienie _mojego_ problemu oczywiście tak żeby nie
zepsuć nic innym.

> Jezeli modyfikowac paczki z MTA zeby dodawaly sie do
> odpowiedniej grupy to wszystkie, a nie jedna.

Tak swoją drogą to do grupy daemon należałoby logicznie rzecz ujmując dodać
wszystkie demony. Czemu apache ma być gorszy, może jakiś moduł do niego chce
się w ten sposób autoryzować...

> Jestes piewsza osoba jaka spotkalem, ktora autoryzuje SMTP w ten sposob :)

Jakie te listy dyskusyjne są pouczające, no nie? Ale chyba nie jestem jedyny
bo przecież nie ja napisałem obsługę tego sposobu autoryzacji. A rozwiązanie
zaproponował mi Zbyniu Krzystolik na pld-users.

> 770 root:daemon jezeli juz.

Nie żebym uważał że na pewno mam rację ale:
1. nikt nie podał przekonujących argumentów przeciw,
2. rozwiązało by to problem różnych MTA.

Tomek