SPECS: quake3.spec - chmod o+x binaries - games group isn't used t...

Tomasz Pala gotar w polanet.pl
Pią, 6 Sie 2004, 12:02:55 CEST

On Fri, Aug 06, 2004 at 11:34:46 +0200, Paweł Sikora wrote:

> ja tam nie lubie zbytnio, jak mi byle shellowiec
> odpala na maszynie q3, a forwardowanie sesji x-ow
> do gry w q3 nie jest chyba twoim celem, prawda?

Prawda.

> a w jaki?

W żaden. To pierwsza gra, która mi się nie uruchomiła przez -x, stąd
wnioskuję, że nie jest to praktyką w Ac. Jeśli się mylę - jakie jeszcze
gry tak mają i jaki odsetek ogółu one stanowią? Nie można takich rzeczy
robić wybiórczo bez udokumentowania (choćby w %post). A już na pewno nie
można wymagać, żeby user był w grupie games!

> czy grupa games nie sluzy do lokalnego urychamiania gier?

Nie - służy do zezwalania (poprzez SGID) na zapisywanie uzyskanych
wyników w zestawieniach system wide.
Chcesz, żeby każdy, kto ma mieć prawo grać w quake3, miał nieograniczoną
możliwość dowolnej modyfikacji plików z wynikami pozostałych gier?
Pomijając już możliwość uruchamiania przez ld.so czy zmieniając
uprawnienia na własnej kopii - blokować należy nie na binarce, a na
katalogach.

--
GoTaR <priv0.onet.pl->gotar>
http://vfmg.sourceforge.net/