SOURCES: rpm-pld-autodep.patch - remove automated dependency

Jakub Bogusz qboosh w pld-linux.org
Pią, 20 Sie 2004, 23:40:50 CEST

On Fri, Aug 20, 2004 at 11:26:03PM +0200, havner wrote:
> [...]

Czyli - przebudowaniem wszystkich pakietów, żeby uzyskać spójne zasoby?

IIRC RH wtedy nie miał konfliktów między pakietami ani zamienników.

> Jesli beda jednak sprzeciwy... Chcialbym i tak miec X11-libs na builderach
>
> Pozwole sobie zacytowac qboosha:

> Ok.

> A czemu tak? Przeciez dolaczenie logiczniejesze chyba jest...

Tak było w poprzedniej implementacji, potem "się zmieniło" - co
zauważyłem przypadkiem.

> Kolejny argument za tym, ze z tym patchem moga rozne dziwolagi wyjsc, bo
> TRZEBA bedzie tego pilnowac...

> A niby czemu? Biblioteka nie bedzie miala R: X11-libs, tylko recznie wpisane
> XFree86-libs (jesli bylo),

Nie było _nigdzie_ poza przypadkami, gdzie było wymagane XFree86-libs
w konkretnej wersji i ktoś to zauważył (pojedyncze pakiety).

> oraz libXcostam.so.X. Chyba, ze dopisanie liba do
> noautoreq usuwa nie tylko przypisanie lib <-> nazwa, ale takze R: na samego
> liba,

Tego nie usuwa, bo takie R: (bez wersji) nie były nigdy dopisywane
(a w razie dopisania bez numeru wersji - usuwane)... bo robiła to
automatyka.

> to juz w ogole kosmos... (niech ktos wyltumaczy jak jest naprawde)
>
> Generalnie chodzi mi tylko o zaleznosc name<->lib, nie widze zadnego
> konkretnego argumentu za takim rozwiazaniem poza tymi kompami z mala iloscia
> ramu (ale dla nich bedzie alternatywne rozwiazanie).

Różnica jest między "widać od razu" a "można zgadywać albo wklepywać
search -p, jak ktoś ma za dużo czasu".
poldka używam do instalacji prosto z sieci, natomiast w przypadku
lokalnego zbioru pakietów - najczęściej samego rpm-a, bo działa
szybciej.

W przypadku rozwiązania z bazą wszystkich pakietów też można się
spodziewać różnicy w szybkości działania -qR a --redhat-provides
(choć pewnie mniejszej niż czas uruchomienia poldka z wczytaniem
całej bazy).