SOURCES: rpm-pld-autodep.patch - remove automated dependency

havner havner w smtp.kamp.pl
Pią, 20 Sie 2004, 23:52:30 CEST

On Friday 20 August 2004 23:40, Jakub Bogusz wrote:

> Czyli - przebudowaniem wszystkich pakietów, żeby uzyskać spójne zasoby?

Wole zeby chociaz nawet czesc tego nie miala. Dla mnie zaleznosc lib<-> nazwa
nie ma sensu. Powinno byc jakies oddzielne polde informacyjne na ten temat w
paczce co najwyzej, na jakim pakiecie zostala dana paczka zbudowana. R: nie
jest dobrym miejscem na to.

> IIRC RH wtedy nie miał konfliktów między pakietami ani zamienników.

No i co? A co nam to przeszkadza?
rpm -i --force --nodeps --justdb *.rpm

> Tak było w poprzedniej implementacji, potem "się zmieniło" - co
> zauważyłem przypadkiem.

Mozesz to ewentualnie poprawic?

> Nie było _nigdzie_ poza przypadkami, gdzie było wymagane XFree86-libs
> w konkretnej wersji i ktoś to zauważył (pojedyncze pakiety).

I imo nie mus byc. zaleznosc R: libX11.so.6 czy inna w zupelnosci wystarcza.

> Tego nie usuwa, bo takie R: (bez wersji) nie były nigdy dopisywane
> (a w razie dopisania bez numeru wersji - usuwane)... bo robiła to
> automatyka.

Nie rozumiem. Ja sie pytam o przytoczona powyzej zaleznosc. Czy jesli do
noautoreqdep wsadzi sie na przyklad libX11.so.6 (zeby nie dodawal ani
X11-libs, ani XFree86-libs do R) to czy w R paczki nadal bedzie libX11.so.6
czy tez zostanie skasowane.

> Różnica jest między "widać od razu" a "można zgadywać albo wklepywać
> search -p, jak ktoś ma za dużo czasu".
> poldka używam do instalacji prosto z sieci, natomiast w przypadku
> lokalnego zbioru pakietów - najczęściej samego rpm-a, bo działa
> szybciej.

Nie sadze, zeby te kilka procent szybciej bylo warte tego patcha. Chodzi o
jego idee (pisalem wyzej). Imo trzeba by wyszukiwanie inaczej zalatwic, nie
przez automatyczne pole R:

> W przypadku rozwiązania z bazą wszystkich pakietów też można się
> spodziewać różnicy w szybkości działania -qR a --redhat-provides
> (choć pewnie mniejszej niż czas uruchomienia poldka z wczytaniem
> całej bazy).

No wlasnie

- --
Regards       Havner                          http://livecd.pld-linux.org
GG: 2846839                             jid,mail: havner(at)pld-linux.org
          "We live as we dream, alone"   - Joseph Conrad