maradns

Pon, 23 Sie 2004, 12:13:42 CEST

Arkadiusz Miskiewicz wrote:

> Oraz miały poważną wadę:
> - brak możliwości zainstalowania dwóch serwerów do tej samej usługi

Dlaczego?
Przy "-i" Obsoletes nie dzialalo i nie dziala nadal.
;P

> Dla mnie to rolą administratora jest instalowanie sensowne, a nie ograniczanie
> tego administratorowi na poziomie dystrybucji.

To moze nalezaloby to zdefiniowac? Moze wszystkie uslugi powinny sie
instalowac w postaci nieczynnej i dawac tylko komunikat, ze wymagaja
skonfigurowania/odpalenia? Ale to jest kupa roboty.

> Ja nawet pojęcia nie mam jak można stwierdzić czy powiedzmy instalacja maradns
> konfliktuje z zainstalowanym już w moim systemie bindzie (chodzi o konflikty
> na poziomie choćby portów). Tego się NIE DA stwierdzić prostą metodą. Trzeba
> by pisać analizatory konfigów każdej usługi co jest ani wykonalne ani
> potrzebne.

Da sie stwierdzic, tylko wymaga narzedzi.
Sprawdzenie, czy cos juz slucha na danym porcie nie jest takie skomplikowane.
A nowo instalowany serwer jest skonfigurowany na sluchanie na okreslonym
porcie. Wystarczyloby MSZ sprawdzac, czy konfiguracja jest domyslna, czy
inna. Jak administrator napsul w konfigu, to jego sprawa.

Ale albo to robimy porzadnie, albo _domyslnie_ nie powinnismy pozwalac na
ich wspolne zainstalowanie lub _wymagac_ skonfigurowania przed odpaleniem.

To drugie jest "strasznie wygodne", jak sie instaluje system na 100
maszynach ;P

Zakladam, ze _porzadnie_ bedzie umial przynajniej zaprojektowac ten, komu
ficzer instalacji wielu serwerow o zblizonej funkcjonalnosci jest potrzebny.

I zakladam, ze ktorys RM sie wypowie, bo to jego (ich) dzialka.

  phone (48)(58) 347 14 61