maradns

Tomasz Pala gotar w polanet.pl
Pon, 23 Sie 2004, 12:48:53 CEST

On Mon, Aug 23, 2004 at 12:13:42 +0200, Andrzej Krzysztofowicz wrote:

> Dlaczego?
> Przy "-i" Obsoletes nie dzialalo i nie dziala nadal.
> ;P

Aha, a upgrady przez uninstall; install?

> To moze nalezaloby to zdefiniowac? Moze wszystkie uslugi powinny sie
> instalowac w postaci nieczynnej i dawac tylko komunikat, ze wymagaja
> skonfigurowania/odpalenia? Ale to jest kupa roboty.

W distro kupa roboty, na maszynie docelowej - zero. Więc PO CO?

> Da sie stwierdzic, tylko wymaga narzedzi.
> Sprawdzenie, czy cos juz slucha na danym porcie nie jest takie skomplikowane.

A sprawdzanie możliwych wariantów uruchomienia? Runleveli?

> Ale albo to robimy porzadnie, albo _domyslnie_ nie powinnismy pozwalac na
> ich wspolne zainstalowanie lub _wymagac_ skonfigurowania przed odpaleniem.

Ja proponuję wymagać myślenia od admina. Np. taki %post do basesystem:

Jeśli jesteś głupi, to zainstaluj inny system.

> Zakladam, ze _porzadnie_ bedzie umial przynajniej zaprojektowac ten, komu
> ficzer instalacji wielu serwerow o zblizonej funkcjonalnosci jest potrzebny.

Nikt nie będzie umiał. I nikt nie będzie chciał, bo trzeba być, no
offence - pieprzniętym, żeby marnować czas na funkcjonalność, której
NIKT NIE POTRZEBUJE!!!!!

To tak, jakbyś nagle zaczął tłumaczyć wszystkie many na chiński, bo ktoś
kiedyś może będzie miał fantazję sobie poczytać w tym języku.

--
GoTaR <priv0.onet.pl->gotar>
http://vfmg.sourceforge.net/