maradns

Mariusz Mazur mmazur w kernel.pl
Pon, 23 Sie 2004, 14:39:15 CEST

On poniedziałek 23 sierpień 2004 14:02, Andrzej Krzysztofowicz wrote:
> Mamy gdzies napisane, ze PLD jest _wylacznie_ dla administratorow, i dla
> "zwyklego uzytkownika" sie w ogole nie nadaje ?

Erm. A od kiedy to zwykli użytkownicy instalują dwa serwery dns na raz i
oczekują, że dystrybucja zapewni im w tym względzie miękkie lądowanie?

Mój pomysł jest taki, że jak już arekm zrobi nową obsługę demonów, to można
spokojnie do plików opisowych demonów (bo nie będziemy nadal pisali głupich
skryptów startowych, *conie* ?) dodawać domyślnie skonfigurowany port i
dorobić jakiś automat wykrywający konflikty i plujący warningami przy
instalacji (bo warningi to chyba maksymalne, co można w tej kwestii zrobić,
nie ryzykując popsucia czegoś).

A - jeszcze odnośnie tych warningów. Zamiast 'echo blablablabla' w %post
paczek, dorobić jakiś mały programik, któremu by się owo blablablabla
zapodawało, a ten, wedle konfiguracji, plułby tym na ekran, albo nie, ale
zdecydowanie dopisywał by to gdzieś do /var/log/rpminstall (or sth), żeby
zawsze można było warningi z ostatnich instalacji sprawdzić. Teoretycznie
mogła by to być nawet część składowa rpma (i później pushnąć do repo rpma :).