useradd / groupadd

Pon, 23 Sie 2004, 17:37:49 CEST

Jakub Bogusz wrote:

> Oj, nie jestem pewien - trzeba jeszcze sprawdzić.
> IIRC -f (w groupadd z shadow) wymusza stworzenie gruby nawet jeśli nie
> ma unikalnego gida.

To nie ta opcja.
-f w shadow powoduje niezwracanie bledu, jesli grupa juz jest.
Tak jest prynajmniej w manie...

A to o czym piszesz to "-o". Niebezpieczna opcja.

> Bez niej jeśli istnieje jakaś grupa o tym samym gidzie, groupadd się nie
> powiedzie - a to nie jest wcześniej sprawdzane.
>
> pwdutils chyba nie ma jeszcze takiej funkcjonalności

> OK.
> Może jakieś stare wersje nie pozwalały na stworzenie użytkowników/grup
> o "niskich" uidach/gidach i stąd to? Ale dawno nieprawda.

> Albo pododawać, albo pousuwać - w shadow domyślne CREATE_HOME to NOP.
> Nie wiem jak w pwdutils.

A, jak jestes tego pewien, to moze trzeba by dokumentacje do shadow poprawic?

> A jest taka potrzeba?
> Może lepiej ją wyeliminować (możliwie rozszerzając funkcjonalność
> pwdutils)?

Tak na wszelki wypadek, gdyby sie jednak pojawila...
Ktos moze miec jednak nadal starsze/nowsze shadow/pwdutils.

  phone (48)(58) 347 14 61