maradns

Tomasz Pala gotar w polanet.pl
Pon, 23 Sie 2004, 22:50:46 CEST

On Mon, Aug 23, 2004 at 17:40:45 +0200, Andrzej Krzysztofowicz wrote:

> A co za roznica?

Bo ideologów spuszczam do /dev/null, a jak komuś potrzebne to się
wykłócam dalej;P

> BTW: w xinetd/rlinetd/inetd tez pousuwamy?

A jest sens używania dwóch równocześnie? Inaczej: czy istnieje zbiór
niewspólnej funkcjonalności? Bo mi się wydawało, że to ten sam kod,
tylko przepisany inaczej...
I wreszcie - to by wymagało przebudowania architektury serwisów
korzystających z inetd (czego nie robimy w myśl zasady 'rób to, czego
potrzebujesz').

Bo DNS-y, tak: bind obsługuje własne strefy, pdnsd pozwala modyfikować
TTL obcych wpisów.
Serwery ftp OCZYWIŚCIE: obsługi wirtualnych userów, quoty, kredyty
(accounting w ogóle), ustawiane bandwidth,
Serwery www - a jakże! - thttpd obsługuje throttling, apache obsługuje
php (moduł do throttlingu był dla apacha 1),
Serwery proxy - no ba, wwwoffle potrafi zapisywać linki do ściągnięcia,
squid potrafi robić transparenta.
MTA - tu chyba nikt nie ma wątpliwości
etc.
Innymi słowy: lynx nie obsoletuje elinksa, więc nie widzę powodów, dla
których demony miałyby się obsoletować.

--
GoTaR <priv0.onet.pl->gotar>
http://vfmg.sourceforge.net/