maradns

Wto, 24 Sie 2004, 04:11:11 CEST

Tomasz Pala wrote:

> Bo ideologów spuszczam do /dev/null, a jak komuś potrzebne to się
> wykłócam dalej;P

> A jest sens używania dwóch równocześnie? Inaczej: czy istnieje zbiór
> niewspólnej funkcjonalności? Bo mi się wydawało, że to ten sam kod,
> tylko przepisany inaczej...
> I wreszcie - to by wymagało przebudowania architektury serwisów
> korzystających z inetd (czego nie robimy w myśl zasady 'rób to, czego
> potrzebujesz').
>
> Bo DNS-y, tak: bind obsługuje własne strefy, pdnsd pozwala modyfikować
> TTL obcych wpisów.

Akurat o maradns sie rozchodzilo...

> Serwery ftp OCZYWIŚCIE: obsługi wirtualnych userów, quoty, kredyty
> (accounting w ogóle), ustawiane bandwidth,
> Serwery www - a jakże! - thttpd obsługuje throttling, apache obsługuje
> php (moduł do throttlingu był dla apacha 1),

Skoro wspomniales, to moze sie zatrzymajmy.
Nie mam specjelnych obiekcji przeciwko _wielu_ serwerom danej uslugi
instalowanym jednoczesnie, pod warunkiem, ze nie bedzie to rozp* polowy
dystrybucji. Aktualny stan apache* w zasadzie wyklucza zrobienie porzadnego
wsparcia perlowego. Dlaczego? Bo ktos usuwajac O: nie pomyslal, jak to
zrobic porzadnie.
(polowa modulow jest dla apache1 i wymaga do zbudowania apache1-mod_ssl,
polowa dla apache-2 i wymaga do zbudowania apache-mod_ssl; oba mod_ssl sa w
konflikcie i automatyka sobie z tym _nie_ poradzi).

I IMO albo ktos to uporzadkuje, albo bedzie trzeba tu zrobic/przywrocic O:

  phone (48)(58) 347 14 61