wersje pythonów ;)

Jakub Piotr Cłapa loc w toya.net.pl
Pi±, 27 Sie 2004, 18:12:38 CEST

The Undefined wrote:
> nie znam się, więc.. może coś źle analizuję.
> wczoraj, na systemie z dosyć starą wersją ac (tak sprzed kilku
> miesięcy), a co za tym idzie jakimś historycznym pythonem w wersji
> bodajże 2.3.0 zainstalowałem sobie nowszego BitTorrenta (była tam stara

2.3.0 to raczej nie jest wersja archaiczna (2.3 to najnowsza ,,linia''
stabilna; 2.4 jest na razie alpha ;)

> wersja ;). O żadne zależności się nie pluł, wszystko ładnie i gładko.
> Tylko że.. nie działał. nie znajdował swoich modułów mimo że one
> fizycznie były. Pomogło upgrade python*.
> Pytanie - czy tak powinno być? nie należało by do programów pythonowych
> wrzucać jakiś ekstra wymagań(jakich?) by nowy bittorrent pociągnął za
> sobÄ… odpowiednio nowego pythona.. itepe?

Przynajmniej %pyrequires_eq powinno być. Python wymaga, by skompilowane
moduły były kompilatami (bytecode) z tej samej głównej wersji pythona,
czyli:
2.3 i 2.3.1   - kompatybilne
2.1 i 2.2     - niekompatybilne

Oczywiście mogą być potrzebne inne zastrzerzenia wersji, ale to już per
program.

--
z wyrazami szacunku,
Jakub Piotr CĹ‚apa