popsute shadow lub okolice

Grzegorz Konopko kolodko1 w o2.pl
Wto, 31 Sie 2004, 15:10:12 CEST

Dnia wtorek, 31 sierpnia 2004 14:53, Marcin Winkler napisał:
> Witam,
>
> Posiadajac pakiety glibc-2.3.4-0.20040722.2 i shadow-4.0.4.1-1 komenda
useradd zaklada mi katalogi domowe z prawami 755 ( na 2 komputerkach). Nie ma
mozliwosci tego zmienic zeby domyslnie zmienial umask, ale wczesniej
dzialalo.

> Z tego co wyczytalem on czyta z /etc/login.defs zmiena UMASK ale ja olewa.
Kot moze to potwierdzic ze to jest blad ?

> Pozdrawiam

Wcale nie zepsute, u mnie działa.
rpm -q shadow
shadow-4.0.4.1-1

Jak ustawie UMASK 077 to jest w porzadku.

Inna sprawa ze jak zmienna nie jest ustawiona to powinno byc domyslni wlasnie
077.
Kiedys była o tym mowa ale aby ustawic domyslnie 077 tak jak w RA ale jakos
nic z tego nie wynikło.