popsute shadow lub okolice

Marcin Winkler qurczak w wolomin.biz
Wto, 31 Sie 2004, 15:37:08 CEST

On Tue, 31 Aug 2004 15:10:12 +0200
Grzegorz Konopko <kolodko1 w o2.pl> wrote:

> Wcale nie zepsute, u mnie działa.
> rpm -q shadow
> shadow-4.0.4.1-1
>
> Jak ustawie UMASK 077 to jest w porzadku.
>
> Inna sprawa ze jak zmienna nie jest ustawiona to powinno byc domyslni wlasnie
> 077.
> Kiedys była o tym mowa ale aby ustawic domyslnie 077 tak jak w RA ale jakos
> nic z tego nie wynikło.

Na jedym serverku jest up2date bez ac-ready i miesiac temu jeszcze bylo ok, po tem czasie sie to popsulo . Teraz zainstalowalem czysty serwerek w firmie z 686 i jest ten sam problem. Nie mam zadnej mozliwosci zmienic tego. Dodawanie UMASK do   /etc/default/userad i /etc/login.defs nic nie zmienia.

umask podawany z /etc/profile niezaleznie od tego czyu jest 0022 czy 0 077 tak samo tworzy $HOME/user z prawami 755.