aspell

Tomasz Wittner Tomasz.Wittner w xl.wp.pl
Wto, 31 Sie 2004, 19:00:26 CEST

On Tuesday 31 of August 2004 13:48, Tomasz Mateja wrote:
> Uaktualniam wlasnie aspella do wersji 0.60 i mam kilka pytań do szanownego
> grona developerow ;)
>
> 1. Dla czego kastrujemy /usr/bin/run-with-aspell
>     Jesli bedziemy to robic dalej to manpages w aspellu do poprawki
>     Jesli nie to nie mozemy wywalac /usr/lib/aspell-0.60
Nie kastruj - ktoś się oburzy, to może się dowiemy (może wcześniej tego nie
było?).
> 2. na ftp://ftp.gnu.org/gnu/aspell/dict jest duzo wiecej slownikow dla
>     aspella niz u nas :) z tym ze z readme wynika ze:
>     aspell-* dzialaja ze wszystkimi wersjami aspella
>     aspell5 - z 0.5x i 0.6x
>     aspell6 - z 0.6x
>     pytanie: aktualizowac wszystkie do wersji aspell6 (te ktore sa w tej
>     wersji of coz) ale wtedy Requires trzeba pododawac. aspell-0.60 ma
>     jakies nowe featuresy i moze je wykonywac na slownikach aspell{5,6}
> 3. Nie wiem do czego sluza ale nie wiem czemu nie sa paczkowane pliki
>     /usr/bin/pre* moze po prostu nie bylo ich we wczesniejszej wersji
Ja też chciałbym wiedzieć, do czego służy np. worl-list-compress - grepowałem
doce - ni widu, ni słychu (0.55). BTW: może sprawdź przy okazji, czy nadal
segfaultuje w 0.60:
$ echo `perl -e 'print "a"x1000'` | word-list-compress c
$ echo `perl -e 'print "a"x1000'` | word-list-compress d
Przebudowane [1] _bez_ nakładania patcha %{name}-buffer-fix.patch . Jak nadal
jest potrzebny, to jest to co najmniej dziwne.

[1] użycie ccache drastycznie zmiejsza czas potrzebny na kolejne budowania.

PS: b. podoba mi się takie podejście z Twojej do upgradu pakietu - tzn.
niesprowadzajace się tylko do wrzucenia nowych źrodeł, a polegające na
dowiedzeniu się, jakie zmiany niesie ze sobą nowa wersja i odpowiednie
dostosowanie pod tym kątem speca i reszty.
--
Tomasz Wittner