Instalacja postgresql. Czy musi byc tak ciezko?

Paweł Sakowski saq w pld-linux.org
Śro, 1 Gru 2004, 22:38:29 CET

On Wed, 2004-12-01 at 15:56 +0100, Piotr Budny wrote:
> Witam,
> wydaje mi się, że banner w %post powinien zawierać trochę więcej

Bannery są złe.

> informacji na temat konfiguracji zainstalowanego pakietu, chociażby to,

Bannery nie służą do umieszczania dokumentacji "instalacja %{_name} dla
opornych".

> że jednorazowo trzeba wyedytowac /etc/sysconfig/postgresql i ustawić
> zmienną PG_DB_CLUSTERS (która domyślnie nie jest ustawiona), potem
> zainicjować bazę (service postgresql init) a dopiero potem
> można uruchamiać usługę.

Dojście do tego osobie pierwszy raz instalującej postgresql może zająć
do jednej minuty (z autopsji), metodą na chybił-trafił ("nieustawiona
zmienna"... gdzie można ją ustawić? niezainicjowana baza... etc). Na
pewno nie nazwałbym tego "ciężko".

> Obecna, skąpa, informacja dała mi tylko do zrozumienia, że robię start i
> już działa.. Niestety.

Od nieskąpych informacji jest /usr/share/doc. Jak masz ochotę napisać
jakiś README.PLD.CONFIG.HOWTO, jest duża szansa że trafi to do pakietu.

--
Paweł Sakowski <saq w pld-linux.org>
PLD Linux Distribution