Instalacja postgresql. Czy musi byc tak ciezko?

Marcin Krzyzanowski krzak w hakore.com
Czw, 2 Gru 2004, 13:46:44 CET

Użytkownik Marcin Król napisał:

> Tu nie chodzilo o komplikacje konfiguracji, tylko o to, ze taki mysql po
> init wymaga ustawienia hasel. Chcesz zeby te hasla domyslnie byly
> ustawiane na domyslne, czy tez wolisz robic init recznie i samemu je
> ustawic? Jezeli wybierasz wariant 1 to moze przejdz na jakas fetore albo
> cos... Poza tym juz bylo walkowane nie raz, ze PLD jest przenaczone dla
> bardziej zaawansowanych userow, a jezeli mimo wszystko ZU chce te uslugi
> na PLD to czytac chyba umie (dokumentacje i to co skrypty startowe
> wypluwaja).

a widzisz.. w przypadku mysql to chcialbym zeby mi startowała usługa bez
komunikatów :

# /etc/rc.d/init.d/mysql start
Warning: Missing clusters config file /etc/mysql/clusters.conf
Warning: or there is no configured clusters in it.
Using default cluster /var/lib/mysql (compatibility mode)
Uruchamianie usługi MySQL /var/lib/mysql...........................[
ZROBIONE ]

z czego z tego co pamiętam nie zawsze konczy sie "ZROBIONE" co nie
przeszkadza w odpaleniu mysqld, nie ważne.

bo ja zadnych klastrów mysqlowych nie chce i nie przewiduje takiej
konfiguracji dla mojej jednej testowej akurat bazy - najczesciej
spotykanej konfiguracji raczej.

To tak jak byś zainstalował PLD (no tak, samo to moze byc wyzwaniem), i
wcale nie mial mozliwości zalogowanie (tak, wiemy ze jakiś czas temu tak
właśnie było) mówiąc ze to jest właśnie najlepsze rozwiązanie bo trzeba
byc h4xor3m zeby uzywac Linuksa a plebsowi wara. To ma byc narzędzie dla
ludzi, a nie ludzie dla narzędzia.

Nie chce sie sprzeczac, poprostu uwazam ze oprogramowanie jest do tego
zeby ułatwiać prace, a dystrybucja zeby ułatwiać zarządzanie całym tym
oprogramowaniem i sklejeniem go w jakiś ramy, a nie zeby jedni sie
narobili tylko po to zeby koncowy uzytkownik mial jeszcze wiecej roboty.

Co do hasel przeciez nic nie mówiłem, chciałbym poprostu wykonac to co
jest wypluwane po init i nie przejmowac sie konfiguracją jesli tego
naprawde nie potrzebuje.

--
Marcin Krzyżanowski