Instalacja postgresql. Czy musi byc tak ciezko?

Lukasz Marciniak lukasz w ibi.pl
Czw, 2 Gru 2004, 16:43:04 CET

Jacek Konieczny wrote:

> Nie ma czegoś takiego jak działająca od ręki konfiguracja bazy danych.
> No chyba, że niebezpieczna i pod jakąś konkretną aplikację.
>
> Do obowiązków admina należy zrozumienie i skonfigurowanie usług jakimi
> będzie administrował. Bazy danych to złożone systemy i nie można sobie
> tego tak po prostu zainstalować, żeby od razu działało i to wszyskim
> oraz ze wszystkim.
>
> Pozdrowienia,
> 	Jacek

To ja też dorzucę swoje trzygrosze.
Przeżyłem kilka upgrade'ów mysql'a w burzliwych czasach dochodzenia do
obecnej koncepcji klastrów. Spędziłem nad tym ze trzy razy upojnych
kilkadziesiąt minut zwłasza że moja konfiguracja odbiegała mocno od
dystrybucyjnej i nigdy mysql nie wstał. Ale nie żałuję! Teraz wiem co
mam i jak to jest skonfigurowane. Gdyby działało OOTB pewnie nigdy bym
nie przysiadł na tyle żeby linijka po linijce analizować poczynania
/etc/init.d/mysql :-)

--
Pozdrawiam,
Łukasz Marciniak