Co robimy ze sparciem i alphą

Mariusz Mazur mmazur w kernel.pl
Pią, 10 Gru 2004, 16:32:11 CET

Generalnie rzecz biorąc w th wszystkie nasze x86 (z 64bitowym włącznie) są
szybkie. Pepec też jest w miarę szybki, tyle, że buduje równocześnie Ac, więc
aż tak bardzo nie błyszczy.

<@mmazur> ankry, glibca większość builderów wyciąga do godziny, ppc do
                dwóch (ale on mieli dwie rzeczy równocześnie, jak w ac spadnie
                aktywność, będzie ok), sparc 3,5 (ale gaus ma szybszego, także
                to się powinno poprawić), natomiast alpha robi przez 6 godzin

Jak widać największym problemem jest alpha. Zgodnie z moją wiedzą sparci są
cały czas 'aktywne' więc będą (a) coraz szybsze i (b) może na nich działać
wszystko to, co jest reszcie architektur. Problemem jest tu alpha - siedzi u
ankrego, ma bodajże gigabajt ramu, ale i tak jest w porównaniu do reszty
potwornie wolna. Teoretycznie można by ją utrzymywać jakoś 'osobno', ale ja
coś wątpię, żeby to wypaliło.
Propozycje są następujące:
- zrobić do alphy listę pakietów, których nie budujemy (zaimplementowałbym to
na src.builderze), czyli np. qt, openoffice, gtk2 i przez to wywalić połowę
pakietów, jakie możemy tam zbudować (bo by się na zależnościach wykładały).
Tutaj jest pytanie do osób używających pldowej alphy - do czego wy jej
właściwie używacie i których pakietów potrzebujecie/będziecie potrzebowali.
- posprawdzać jak to by działało z distcc wywalonym na inny komputer (!alpha,
ale to afaik nie problem dla distcc, bo potrafi crosskompilować - obok alphy
by się jakieś x86 mocniejsze znalazło).

Z braku laku teraz i tak się będę zajmował naprawianiem glibca na ppcu, to
równie dobrze mogę równocześnie podłubać przy tym distcc. A póki co chciałbym
się dowiedzieć kto, do czego i w jakich ilościach używa sparców i alph.