Co robimy ze sparciem i alphą

The Undefined undefine w aramin.net
Pią, 10 Gru 2004, 22:08:25 CET

On Fri, Dec 10, 2004 at 04:32:11PM +0100, Mariusz Mazur wrote:
> Generalnie rzecz biorąc w th wszystkie nasze x86 (z 64bitowym włącznie) są
> szybkie. Pepec też jest w miarę szybki, tyle, że buduje równocześnie Ac, więc
> aż tak bardzo nie błyszczy.
ech...
przyzwyczajenie do wygody ;)
co szkodzi ze cos sie bedzie budowalo troche dluzej?

> <@mmazur> ankry, glibca większość builderów wyciąga do godziny, ppc do
>                 dwóch (ale on mieli dwie rzeczy równocześnie, jak w ac spadnie
>                 aktywność, będzie ok), sparc 3,5 (ale gaus ma szybszego, także
>                 to się powinno poprawić), natomiast alpha robi przez 6 godzin
codziennie sie buduje glibca? ;)

> Jak widać największym problemem jest alpha. Zgodnie z moją wiedzą sparci są
> cały czas 'aktywne' więc będą (a) coraz szybsze i (b) może na nich działać
sun powoli przechodzi na rzecz opteronow ;)
Co prawda bardzo powoli, ale... ;)
Pozatym to ze alphy traca wsparcie oznacza tez cos innego - maszyny
ktore do tej pory staly na tru64/dgux powoli beda przenoszone do innych
zadan, co pozwoli na instalacje na nich linuksa ;)
Gdyby nie problemy z karta IO, mam "pod reka" dwuprocesorowy alphaserver
2100(Bodajze), z 765mb ram. Nie wie ktos moze gdzie mozna by do czegos
takiego znalezc jakies czesci? ;) Siadła w tym karta IO i niewiele mozna
zrobic...
W przyszlosci bedę mógł też pobawić się linuksem na ds20(2 procki
666mhz, 4gb ram..)(wlasnie trwa zakup klastra ktory ta maszynke
wyreczy).
Ale to tak tylko wtracajac.. na razie nie mam zadnej alphy na linuksie,
i poza tymi dwoma raczej nic nie bede miec.

> wszystko to, co jest reszcie architektur. Problemem jest tu alpha - siedzi u
> ankrego, ma bodajże gigabajt ramu, ale i tak jest w porównaniu do reszty
> potwornie wolna. Teoretycznie można by ją utrzymywać jakoś 'osobno', ale ja
> coś wątpię, żeby to wypaliło.
o co chodzi z tym "utrzymywaniem"?

> Propozycje są następujące:
> - zrobić do alphy listę pakietów, których nie budujemy (zaimplementowałbym to
> na src.builderze), czyli np. qt, openoffice, gtk2 i przez to wywalić połowę
> pakietów, jakie możemy tam zbudować (bo by się na zależnościach wykładały).
Ale dlaczego nie chcesz budowac qt?
Co szkodzi ze sie przemieli?
Czy naprawde buildery musza co chwilke cos "super duzego" mielic?
Moze po prostu nadac alphie stan unsupported?
Czyli w sytuacji gdy cos sie nie buduje/nie dziala - nie przejmowac sie
i isc dalej?(ot, z ostatnich dni: ghc i Yap).

> Z braku laku teraz i tak się będę zajmował naprawianiem glibca na ppcu, to
> równie dobrze mogę równocześnie podłubać przy tym distcc. A póki co chciałbym
> się dowiedzieć kto, do czego i w jakich ilościach używa sparców i alph.
coz.. odnosnie sparcow - mam:
10 * ultrasparc 10 - 8 jako workstacje, jedna nieuzywana i jedna jako
"polserwerek"(ares). W sumie nic szczegolnego, dyski ide, 192mb ram,
procki 300mhz.. ale dziala, ma ladne monitory i jak dla mnie sie
przyjemnie pracuje ;)
Co do korzystania - to z czego zazwyczaj korzystam czyli prawie wszystko
wlacznie z oo.. Najgorsza rzecza ktorej mi doskwiera to brak gprologa i
flasha w firefoksie..
do tego mam dwa male sparcstation (sparc32), takie po 50bogomipsow..
jedno jest nieuzywane, drugie dziala jako maly serwerek :)
(http://athena.amu.edu.pl)

--
Andrzej 'The Undefined' Dopierała