Co robimy ze sparciem i alphą

Mariusz Mazur mmazur w kernel.pl
Pią, 10 Gru 2004, 23:29:23 CET

On piątek 10 grudzień 2004 22:08, The Undefined wrote:
> ech...
> przyzwyczajenie do wygody ;)

No ba :)

> co szkodzi ze cos sie bedzie budowalo troche dluzej?

Zobaczymy jak to wyjdzie w praniu.

> codziennie sie buduje glibca? ;)

No nie, ale jeśli on tak reaguje na glibca, to te wszystkie c++owe bydlaki go
zamordują na co najmniej dzień.

> o co chodzi z tym "utrzymywaniem"?

Żeby alpha była niezależna od reszty builderów i ftpa. Nie mam pomysłów jak to
sensownie można by było zrobić (dlatego kompromisem by było wywalenie
nieużywanych paczek).

> Ale dlaczego nie chcesz budowac qt?
> Co szkodzi ze sie przemieli?
> Czy naprawde buildery musza co chwilke cos "super duzego" mielic?
> Moze po prostu nadac alphie stan unsupported?
> Czyli w sytuacji gdy cos sie nie buduje/nie dziala - nie przejmowac sie
> i isc dalej?(ot, z ostatnich dni: ghc i Yap).

Pomijając podstawowy system na wszystkich arch (czyli jakieś glibce, gcc, czy
coś w ten deseń), ja nie planuję łatać niczego, czego sam nie używam. Moja
nowa automatyka ma taki fetysz, że nie pozwoli mi przenieść paczki, której
poprzednia wersja jest już w głównym drzewku, a która straciła by wsparcie
dla jakiejś architektury w wyniku przeniesienia (nie potrafię napisać tego
zdania tak, żeby było krótkie i zrozumiałe, więc się wysilcie). Problem jest
taki, że w trakcie rozwoju będą się pojawiały nowe wersje różnych programów,
które mają sporą szansę na popsucie się na jakiejśtam architekturze. I kto to
ma poprawiać? Ja? Osoba wysyłająca zlecenie, którą ni grzeje, ni ziębi
jakaśtam alpha?
Ale pal licho programy. Zabawa się zaczyna z bibliotekami. Jeśli ktoś wyśle
nowego libpnga na buildery z opcją upgrade, ale ten się nie zbuduje na jednej
arch i na tej jednej arch będę miał pakiety budowane o inną wersję
biblioteki, to później będzie to trzeba odkręcać (na dobrą sprawę nie powinno
się zdarzyć ze względu na soname i odmowę automatycznego upgrejdu przez
poldka).
Generalnie rzecz biorąc zobaczę jak to wszystko pójdzie w praktyce i czy
możliwość wysyłania z upgrade powinna być defaultowa. Tak, czy siak chcę po
prostu zawczasu znać potencjalne wyjścia (czyli właśnie np. obcięcie
nieużywanych paczek na alphie, czy gdzie tam).

> coz.. odnosnie sparcow - mam:
> 10 * ultrasparc 10 - 8 jako workstacje,

A co ty na tych workstacjach używasz?