SPECS: gimp.spec - added missing png, makefile patch (to install t...

Jakub Bogusz qboosh w pld-linux.org
Nie, 26 Gru 2004, 19:24:07 CET

On Sun, Dec 26, 2004 at 06:43:36PM +0100, Fryderyk Dziarmagowski wrote:

> Ja testowałem. W konfiuracji zalecanej przez autorów jacka, czyli z
> posix shm.

> Z punktu widzenia dystrybucji jest popsuty. Z punktu widzenia
> użytkownika nie.

Jeśli ma niepodmontowane przez administratora /dev/shm to też jest.
Komunikat o braku shm jest czytelny tylko dla bardziej zaawansowanych,
a ten o SIGSEGV świadczy o błędzie w programie.

> to jest problem afaik z oss, dlatego kiedyś protestowałem, że
> wydzieliłeś podstawowy sterownik do podpakietu.

Ten nie:

$ jackd -d alsa
> [...]

cannot open existing shm registry segment (Function not implemented)
Naruszenie ochrony pamięci (core dumped)

Ten prawdopodobnie tak.
(bt kończy się w jack_oss.so, ale bym musiał zbudować z --debug, żeby
zobaczyć)

[...]
> Nie jest wydajniejsze. Jest nowocześniejsze i zgodne z POSIX. Z tego co
> czytałem nie ma też wiecej wad niż SysV shm, a główną różnicą jest
> implementacja.
>
> jest jakiś istotny powód dlaczego to w PLD jest w gestii administratora,
> a nie domyślnie włączone?

Ja nie wiem. Od początku (jeszcze z shmfs pod /var/shm) było
zakomentowane.
Może kwestia rozmiaru (domyślny limit to pół RAM; w przypadku SysV 32MB
- to drugie może być nawet bardziej szkodliwe przy <64MB...).