selinux ( było: Re: iptables się nie budują i inne takie... )

Paweł Sakowski pawel w sakowski.eu.org
Śro, 4 Lut 2004, 13:14:50 CET

> Ile razy można wałkować to samo? Szukałeś w archiwum list? Tam jest to parę
> razy wyjaśnione.

Śledziłem dyskusję, odpowiedzi na nurtujące mnie pytanie nie było: jaką
wartość dla osoby nie używającej selinux ma szukanie /etc/cośtam (do
przebolenia) i komunikat wykrzykujący że go nie ma (to już nie)?

> Albo, z drugiej strony podchodząc, dlaczego nil nie jest ustawieniem
> Dlatego, że konfiguracja należy do admina, a nie dla widzimisię kogoś.

Jasne. Kto chce, używa selinux, kto nie chce nie używa. Tu zgoda. Ale
niech domyślna konfiguracja rpm-a będzie spójna sama ze sobą. Skoro
selinux jest tylko opcjonalny, to niech rpm uwzględni taki stan rzeczy.
A do dokumentacji $(rpm -qf /etc/cośtam) dodać wołami, żeby sobie do
rpmmacros dopisać co trzeba. Albo oskryptować pakiet, żeby sam
pozmieniał /usr/lib/rpm/macros przy (de)instalacji.

| Paweł Sakowski <pawel w sakowski.eu.org>            Never trust a man  |
|                            who can count up to 1023 on his fingers.  |