selinux

Paweł Sakowski pawel w sakowski.eu.org
Śro, 4 Lut 2004, 14:13:58 CET

> Szukanie żadną tak samo jak i komunikat jest bez znaczenia. Natomiast jeśli
> domyślnie wyłaczysz to, a osoba będzie chciała używać selinuxa to już bez
> znaczenia to nie jest.

A więc trzeba coś zrobić, żeby się nie wyświetlało u tych niemających
selinuxa. Jak widzisz już niejeden pytał "co mi się zepsuło?". Wiem,
wiem. Trzeba się uczyć. Tylko dlaczego uczyć się rzeczy, których nie
używam?

> Uwzględnia. Zamiast zrobić exit(1) wyświetla Ci warninga.

No to rewelacja. Bogu dzięki że mi rm -rf /home nie robi :P

> Dodaj.

Czyli domyślnie %{nil}, i w %post -n policy-sources dopisujemy echo
"Jeśli chcesz, żeby RPM ci działał jak należy, ustaw sobie makra"?

Tak sobie myślę... Pytanie do znawców selinux: Nie da się jakoś run-time
w rpm-ie sprawdzić czy jest w użyciu selinux? Np. sprawdzając istnienie
jakiegoś pliku (np. tego z komunikatu)? W ten sposób możnaby określić,
czy brak pliku jest poprawnym stanem (bez selinux, komunikat
niepotrzebny&niepożądany), czy objawem błędu (selinux w użyciu, dać
komunikat i exit(1)).

| Paweł Sakowski <pawel w sakowski.eu.org>            Never trust a man  |
|                            who can count up to 1023 on his fingers.  |