RFC: grupa "logs", user "stats"

Paweł Gołaszewski blues w ds.pg.gda.pl
Śro, 11 Lut 2004, 13:54:38 CET

On Wed, 11 Feb 2004, Jacek Konieczny wrote:
> [...]
> User stats nie musi należeć jedynie do grupy "logs". No i można się
> zastanowić, czy /var/log/cron nie mogło by mieć "o+r".

Raczej nie.
Mamy konfigurację taką, że użytkownicy nie mogą czytać logów i niech tak
zostanie. Teraz pojawi się *grupa* , która oprócz tego co piszesz, pozwoli
dać odpowiednim osobom prawo do czytania logów. o+r jest tutaj IMHO
całkowicie zbędne i argumentacja jest taka sama jak restricted /proc w
standardowej konfiguracji (prywatność - nie chcę, żeby ktoś wiedział, że
co 5 minut odpalam skrypt "dupa").

> Trzeba starać się zrobić to tak, żeby się nie rypnęło.

słuszna uwaga :D

> A nie powinien. W /home to sobie user/admin może pliki tworzyć nie jakiś
> demon! Czy jest jaki kolwiek powód dla którego nie mogłyby te strony być
> w /var?

nie, poza koniecznością zrobienia porządnych triggerów.

> To że przy aktualnym konfigu apache nie będą widoczne, to nie jest
> powód.

To jest żaden powód, bo trzeba zrobić porządne triggery.

> IMHO ma duże znaczenie. Nie po to mamy FHS żeby go tak po prostu łamać.
> Co prawda problemy wychodzą żadko, ale jednak mogą wyjść.

Nie ma problemu - /var/lock/mrtg nie jest problemem, żeby domyślne locki
tam się pojawiały. Ten katalog powinien mieć 777 chyba bo statystyki można
z różnych userów robić.

--
pozdr.  Paweł Gołaszewski
CPU not found - software emulation...