SPECS: zlib.spec - fixed cflags.

Jakub Bogusz qboosh w pld-linux.org
Czw, 26 Lut 2004, 13:25:57 CET

On Thu, Feb 26, 2004 at 12:58:00PM +0100, Paweł Sikora wrote:

> http://www.gentoo.org/doc/en/prelink-howto.xml

Tam nie napisane, że -fPIC jest wymagany tylko do prelinka.
Napisane, że prelink wymaga poprawnie, z użyciem -fPIC, zbudowanych
bibliotek dzielonych:

| The cause of this problem is from badly compiled shared libraries
| that were compiled without the -fPIC gcc option for all their object files.

> ja PIC'a uzywalem tylko po to, gdyz dalo sie wyraznie
> odczuc start duzych obiektowych programow rodem z kde.
> skoro jednak jest on niezbedny, to moze go na stale klepnac do optflags?

Nie. Dla bibliotek statycznych nie wlinkowywanych w żadne obiekty
dzielone (niektóre są i wtedy też muszą mieć PIC) oraz binarek -fPIC
jest zbędne i lepiej go nie używać, bo zwykle traci się 1 rejestr (na
x86 %ebx).