dev.spec

Paweł Gołaszewski blues w ds.pg.gda.pl
Czw, 26 Lut 2004, 16:10:19 CET

On Thu, 26 Feb 2004, Andrzej Krzysztofowicz wrote:
> I co? bedziesz tam tworzyl kopie device'ow z innymi uprawnieniami ?

Na przykład...

> A potem latal programy, zeby z tego katalogu korzystaly ?

Niekoniecznie - programom do CD przeważnie można wskazać urządzenie.

> Wsparcie w initscriptach dla zmiany uprawnien konkretnych plikow. Z "X"
> na "Y" + ostrzerzenie WIELKIMI literami, ze uprawnienia sa zmieniane na
> inne niz domyslne.

To jest jeszcze gorsze...

> A ze rpm bedzie sie plul przy -Va ? Trudno.
> IMO lepsze to niz bezpanskie dev-y w jakims katalogu.

A IMHO gorsze :)

> Po co skoro devfs jest "obsolete" ?

Ale to było robione w momencie gdy nie było wiadomo o tym :)

nie upieram się, że to dobre rozwiązanie, ale pozwala naprawdę na
identyczne ścieżki devfs i normalnych urządzeń oraz na jakieśtam
zarządzanie dostępem do CD (katalog disks zrobiłem z rozpędu i on
faktycznie tylko jest z pierwszego powodu, nie ma jakiegoś większego
sensu).

Ja jestem ciekaw co udev zmienia w tym kierunku, bo jeżeli jest tam
możliwość dawania innych uprawnień dla CD i innych dla dysków to IMHO
problem tak naprawdę nie istnieje, bo dla starszych kerneli można problem
olać i zostawić tak jak jest.

--
pozdr.  Paweł Gołaszewski
CPU not found - software emulation...