init.d i puszczanie w tło

Jacek Konieczny jajcus w bnet.pl
Pią, 27 Lut 2004, 15:32:14 CET

On Fri, Feb 27, 2004 at 01:00:03PM +0100, Paweł Gołaszewski wrote:
> Ja myślę, że można to zrobić jeszcze inaczej:
>
> /etc/sysconfig/<usługa>:
> SUPERVISE=yes
>
> I tą opcję rozpoznawałaby funkcja daemon, tak samo jak robi to z nice
> teraz. Zaleta - nic nie trzeba zmieniać w plikach init.

Tylko że dla supervise uruchamia się usługi zupełnie inaczej, z innymi
parametrami (żeby nie szły w tło, nie tworzyły nowej grupy procesów
itd.)

> Jak najbardziej drugie... pierwsze mam poważne wątpliwości...

Zastanawiałem się nad zrobieniem jakiejś obsługi freedt w naszych
rc-scriptsach, ale zrobienie tego porządnie to kuuuuuupaaaa roboty,
a zrobione byle jak tylko pogorszy już i tak zamieszane startowanie
usług.

Sam po prostu ręcznie robię konfiguruję odpalanie usług przez freedt.
Jak nie ma skryptu init dla danej usługi, to jest to znacznie prostrze
niż smarowanie takiego skryptu, a jak jest to też wiele roboty nie
dodaje.

Ale uważam że droga którą poszło SysVInit i rc-scripts to wielka
pomyłka. W ten sposób nie da sie zapanować nad demonami w czymś bardziej
skomplikowanym niż defaultowa instalacja systemu. Kto próbował odpalać
dwie kopie demona z rc-scripts wie o czym mowa.

Pozdrowienia,
	Jacek