init.d i puszczanie w tło

Paweł Gołaszewski blues w ds.pg.gda.pl
Pią, 27 Lut 2004, 13:00:03 CET

On Fri, 27 Feb 2004, Pawel Wilk wrote:
> http://www.atnf.csiro.au/people/rgooch/linux/boot-scripts/

Z tym byłbym ostrożny...

Podoba mi się, ale nie jako zastąpienie stylu sysV. Jako modularyzacja
rc-scriptów. To co jest teraz wrzucane "na wszelki wypadek" w init-scripty
mogłoby być rozrzucona wraz z właściwymi aplikacjami (hdparm, rdate, etc,
etc, etc.

Średnio podoba mi się to "It doesn't matter which order init(8) starts
running the scripts, it all magically sorts itself out." oraz "If the
script specified is in fact a directory, all the scripts in that directory
are run, in random order."

Ogromna zaleta: np. usługi sieciowe mogą dzięki temu wymagać uruchomionej
sieci...

Jako rozwiązanie hybrydowe myślę, że możnaby pokombinować, ale widzę tutaj
dużo miejsc, gdzie coś może wybuchnąć. Nie wiem czy warto do końca sie
pchać w to.. :-/

> http://cr.yp.to/daemontools/supervise.html
>
> i mamy więcej automatyki (przeszkadza tylko licencja tego drugiego, żeby
> to ładnie zintegrować).

freedt

> wyobrażam to sobie tak, że zostaje to co jest w initscriptsach, tylko
> sekcje start/restart/cokolwiek stają się scriptletami w specjalnych
> plikach;

Ja myślę, że można to zrobić jeszcze inaczej:

/etc/sysconfig/<usługa>:
SUPERVISE=yes

I tą opcję rozpoznawałaby funkcja daemon, tak samo jak robi to z nice
teraz. Zaleta - nic nie trzeba zmieniać w plikach init.

W sysconfig mogłyby być jeszcze dodatkowe opcje, jeżeli są potrzebne...

> po to, żeby mieć jasne i spójne dla wszystkich plików inicjujących
> sekcje pod tytułem: nazwa, usługi wymagane do uruchomienia, pliki
> konfiguracji, runlevele, flaga czy usługa ma być monitorowana i w
> przypadku padu jej praca wznawiana i tak dalej.
>
> robimy? ;)

Jak najbardziej drugie... pierwsze mam poważne wątpliwości...

--
pozdr.  Paweł Gołaszewski
CPU not found - software emulation...