cvs.spec

Pią, 2 Sty 2004, 01:07:04 CET

Tomasz Wittner wrote:
> [...]
> Jeżeli nie jest "pusta", to cvs buduje się z wywołaniem tego, co jest w
> $EDITOR na potrzeby edycji commitmessages. Przykładowo, za %build wstawiłem:
> export EDITOR=imaginary_editor i mam
> (Oczywiście, sensowniej podstawić vim'a [i nie prowadzić świętych wojen])
>
> grep imaginary_editor ../LOGS/cvs.spec.log
> + export EDITOR=imaginary_editor
> checking for vim... imaginary_editor
>
> strings `which cvs` | grep imaginary_editor
> imaginary_editor
>
> Jeżeli żadna ze zm. śr. EDITOR, CVSEDITOR, VISUAL nie jest właściwie

Ale piszesz tu o sprawdzaniu prz _uzywaniu_, czy przy _budowaniu_ ?
Jesli to pierwsze, to OT.
Jesli to drugie, to IMO nalezaloby zdefiniowac w specu jedna z tych
zmiennych (np. na /bin/vi), jesli zadna nie jest zdefiniowana.

> ustawiona , to:
> cvs ci tags_test
> cvs commit: cannot exec imaginary_editor: No such file or directory
> cvs commit: warning: editor session failed
>
> Log message unchanged or not specified
> a)bort, c)ontinue, e)dit, !)reuse this message unchanged for remaining dirs
> Action: (continue)

> Absolutnie nie widzę takiej potrzeby.

W takim razie configure nie powinien sprawdzac istnienia zadnego z
_niewymaganych_ edytorow przy _zadnych_ ustawieniach srodowiska.
Zwlaszcza, jezeli nie jest on _uzywany_ w procesie budowania pakietu.

BTW: IMVHO ta sama polityka powinna dotyczyc wymagania/sprawdzania obecnosci
     pakietu less podczas budowania man.spec .

  phone (48)(58) 347 14 61