Których pakietów nie przerzucać?

Jakub Bogusz qboosh w pld-linux.org
Nie, 11 Sty 2004, 18:07:57 CET

On Sun, Jan 11, 2004 at 03:24:56PM +0100, Jacek Konieczny wrote:

> Dla _noauto*files chyba nie. Gdzie indziej mogę dodać, o ile nie będzie
> to wymagać zależności od jakiejś dodatkowej biblioteki.

regex.h z glibc by wystarczyło.

> IMHO w
> większości przypadków globy starczją().

Dla tego co jest teraz w specach starczają - ale popsułoby to ich
kompatybilność między wersjami rpm-a (inne dla <= 4.3-0.2003xxxx, inne
dla 4.3-0.2004xxxx).

> Zobacze jak to jest domyślnie w RPMie, żeby za bardzo nie zmieniać.

Domyślnie jest włączone, ale nie ma obsługi peara (php).

> Zastanawiam się tylko czy generowanie zawsze zalezności w skryptach jest
> rzeczywiście złe? IMHO poiwnno zostać, tylko trzebaby je tak zrobić,
> żeby nie robiło złych zależności.

Kiedyś już było omawiane - na pewno dla php/peara w większości było to
niechciane zachowanie (działa dobrze tylko dla rzeczy pearowych,
w zwykłych php potrafiło generować bezsensowne Provides/Requires).

Dla perla by dużo złego nie zrobiło (trzeba by było dodać _noauto* do
kilku czy kilkunastu pakietów - gorzej z namierzeniem takich) - ale
znowu pojawiłaby się niespójność - z zachowaniem dla peara i z tym, co
było kiedyś (spece są dostosowane do starego zachowania, jest %include
macros.perl w ponad tysiącu speców tego wymagających).