OK: iptables.spec

Jacek Konieczny jajcus w pld.org.pl
Śro, 14 Sty 2004, 18:58:28 CET

On Wed, Jan 14, 2004 at 06:47:51PM +0100, Jakub Bogusz wrote:
> [1] to raczej w przypadku modułów, narzędzia userspace nie powinny jej
> mieć, i tak są/mają być kompilowane na nagłówkach niezależnych od wersji
> jądra. Ewentualne dodatkowe pliki nagłówkowe (pochodzące z łat do jądra)
> muszą być dodawane do samego pakietu jako łata - żeby pakiet userspace
> nie odwoływał się do %{_kernelsrcdir}.

No ale kto to zrobi?
Ja poprawiłem iproute2, ale chyba nawet nikt tego jeszcze dobrze nie
przetestował (no ja trochę potestowałem - na AMD64 nie mam innego
iproute2, a sieć mi działa).

W iptables w sumie powinno być nawet prościej, bo nagłówki kernela
z netfiltera przychodzą z tego samego źródła co narzędzia userspace
iptables. Tylko trzeba się pilnować, żeby wszystkie supportowane kernele
PLD miały kompatybilne ABI. Nie muszą wszystkie mieć wszystkich featurów
obsługiwanych przez nasze iptables, ale nie mogą mieć sprzecznych ABI.
IMHO to da się zrobić, ale wymaga to pracy, czasu i chęci. Mnie głównie
brakuje czasu.

Pozdrowienia,
        Jacek