W sprawie malunków

Michal Kochanowicz michal w michal.waw.pl
Sob, 17 Sty 2004, 13:49:25 CET

On Sat, Jan 17, 2004 at 01:06:15PM +0100, Karol Krenski wrote:
> Ha? Chętnie się dowiem w jaki sposób potrafisz przeskalować indeksowany
> obraz tak żeby odpowiadał jakości skalowania w RGB. Wg mnie najlepsze co
> można zrobić w tej sytuacji z obrazem indeksowanym, to przebycie takiej
> ścieżki:
> 1. Obraz -> Tryb -> RGB
> 2. Obraz -> Przeskaluj obraz
> 3. Obraz -> Tryb -> Indeksowany
>
> W jaki sposób Ty byś to zrobił pomijając przejście do RGB?
Poprostu używając "scale image". W okienku jest na dole wybór algorytmu
wyliczania koloru (dwa rodzaje interpolacji oraz nearest neighbor).
Trzeba pamiętać tylko o jednej rzeczy: jeśli w wyniku interpolacji
zostanie wygenerowany kolor, którego nie ma w palecie to będzie trzeba
użyć innego i tym samym wynik będzie gorszy.

Obrazek o którym mowa ma w palecie 22 kolory a zwróć uwagę, że przy
algorytmie który przedstawiłeś paleta generowana jest bez takiego
ograniczenia.

Poznęcałem się chwilę nad tym obrazkiem i z tego co zaobserwowałem to
gimp (1.3.23) wali ustawienie interpolacji dla indeksowanych i zawsze
używa NN. Czyli teoretycznie ja mam prację a praktycznie ty ;))) Zgłosił
bym to jako bug'a ale nie widzę żadnej bugzilli na gimp.org :/ A w
poniedziałek sprawdzę w pracy jak Photoshop skaluje indeksowane.
--
--= Michal Kochanowicz =--==--==BOFH==--==--= michal w michal.waw.pl =--
--= finger me for PGP public key or visit http://michal.waw.pl/PGP =--