[Ac] Upgrade Ra -> Ac z ISO

Daniel Mróz beorn w alpha.pl
Pon, 19 Sty 2004, 11:56:00 CET

Czesc

    Zrobilem aktualizacje Ra do Ac z ostatnich ISO (maszyna jest
off-line). Aktualizacja polegala na totalnej reinstalce. Pacjent
przezyl. Garsc uwag na temat instalacji:

1. Nie dzialal u mnie fdisk. Kompunikat: "Can't seek on /dev/hda".
Moduly poladowane, `fdisk -l' nic nie zwraca (nawet bledu). Wszystko
przeszlo w ui-parted.
2. Ui-parted nie przewiduje sytuacji, gdy nie partycjonujemy swiezego
dysku. Np. chcialem usunac dwie pierwsze partycje i zalozyc je na nowo
(inne rozmiary). Po ich usunieciu ui-parted chcial zakladac nowe
partycje na koncu dysku, gdzie oczywiscie nie bylo juz wolnego miejsca.
Poniewaz fdisk nie lubil mojego dysku, skonczylo sie na RescueCD.
3. Sa bledy w plikach z zaleznosciami pakietow. Proba instalacji np.
gnome-core skonczyla sie komunikatem "Buggy package set". Instalacja
tych pakietow pod postawionym systemem przeszla bez zajakniecia.
4. Brakuje sterownikow ALSA, tzn. sterownik jest ale dla jadra 2.4.21,
ktorego na ISO brak (jest tylko 2.4.24). Dzialaja sterowniki OSS.
5. Quanta nadal po odpaleniu zre 100% mocy procesora (P3/450). Z poziomu
Xow brakuje mocy do jej ubicia. Trzeba ja mordowac z konsoli.
6. Brakuje kilku pakietow (np. wymaganych przez python-mx*).
7. Stary Jasper powoduje nimoznosc zainstalowania KDE. Wymuszenie i
zrobienie linka do istniejacych bibliotek Jaspera powoduje twardy zwis
maszyny podczas ladowania KDE.
8. Bluefish nadal nie podswietla skladni PHP.
9. XFCE4 nie mozna zainstalowac (braki w zaleznosciach).
10. XFree86 przy -configure krzyczy o libglide2x.so, w Ac jest tylko
libglide3x.so. Podlinkowanie pomaga, ale aplikacje GL sie wykrzaczaja
(wizualizacja do xmmsa np). Driver radeon.
11. Pod GNOME (Nautilus) nie dziala pozycja "Utwórz aktywator" w menu
podrecznym pulpitu (hgw why).
12. Proponuje domyslnie wlaczyc autohinting, gdyz np. po standardowej
instalacji GNOME czcionki sa tragiczne i za bardzo nie wiadomo jak je
poprawic.

Wicej nie pamietam...

P.S. Tak, wiem ze to wersja test. Nie narzekam, tylko informuje.

Pozdrawiam
Beorn

Daniel `Beorn' Mróz      <beorn w alpha.pl>       http://127.0.0.1/beorn
GCS/E d+(pu) s: a-@ C++++ UL++++$ P+++ L+++ E--- X W+++ N++ o? K- w---
O  M-  V-  PS  PE- !Y PGP t- 5- R tv-- b+ DI++ D+++ G++ e  h!  r--  y+