bind-utils

Marcin Krzyzanowski krzak w linux.net.pl
Czw, 29 Sty 2004, 17:43:30 CET

On Thu, Jan 29, 2004 at 02:07:47PM +0100, Tomasz Wittner wrote:
> Jak miałem ustawione polskie locale i "przez przypadek" nie odpowiadającą
> glibcom wersję iconv to przy próbie uzycia `host' dostawałem komunikat w
> stylu: can't convert UTF-8.
> Krzyżak - a co tam - poświęce się ;-):
> $ host 62.148.92.146
> 146.92.148.62.in-addr.arpa domain name pointer dns1.mmt.pl.
> $ rpm -q --whatrequires iconv
> gettext-devel-0.12.1-1
> gtk+-1.2.10-12
> gtk+2-2.2.4-6
> mutt-1.4.1-4

no coz, wiele pakietow uzywa iconv, nic w tym dziwnego

> $ sudo rpm -ev iconv --nodeps
> $ host 62.148.92.146
> host: convert textname to UTF-8: invalid name
> $ LC_ALL=C host 62.148.92.146
> 146.92.148.62.in-addr.arpa domain name pointer dns1.mmt.pl.

to NIE jest zadne rozwiazanie, po pierwsze jak dla mnie nie jest
akceptowalna zmiana locali tylko dlatego zeby odpytac o host, po drugie
co z programami ktore uruchamiaja "host" z wewnatrz ? tez przestana
dziala wystarczy zeby mialy inne locale, to jest bezsensu, jesli to w
ogole nie dziala bez iconv to wymaganie tego pakietu jest bezdyskusyjne
chyba, dlatego pytam sie czy to ma szanse dzialac bez gimnastyk typu
lewa noga do prawego ucha.

--

Marcin Krzyzanowski
www   : http://krzak.linux.net.pl