SPECS: fonts-TTF-DejaVu.spec - translated utf-8 to iso-8859-2, uni...

Jacek Konieczny jajcus w bnet.pl
Czw, 1 Lip 2004, 09:43:59 CEST

On Thu, Jul 01, 2004 at 02:31:58AM +0200, Jakub Piotr Cłapa wrote:
> AFAIR encoding odpowiada za wewnetrzna reprezentacje Vima (nie wiem jaka
> to czyni roznice), a termencoding za to co wywala na ekran (i co czyta z
> klawiatury), ale to jest poryte, jeśli ktoś pytałby mnie o zdanie. U
> mnie działa coś takiego (z tipsów na vim.org):
>
> #v+
> " UTF-8 (should work ;)
> if has("multi_byte")
>   set encoding=iso-8859-2
>   setglobal fileencoding=utf-8
>   set bomb
>   set termencoding=iso8859-2
>   set fileencodings=ucs-bom,utf-8,iso-8859-2,cp1250,iso-8859-15
> [...]

U mnie wszelkie kombinowanie z "fileencoding" kończyło się problemami.
Najgorsze jest to, że "fileencoding" nie działa (w przeciwieństwie do
"encoding") i nie można go sobie łatwo określić w pliku. Zmieniam więc
tylko "encoding" i jest dobrze, poza tym, że w GTKowym VIMie musze sobie
odpowiednio fonty przełączać. Wiem że w wersji GTK encoding inne niż
"utf-8" nie jest zalecane, ale jakoś z "utf-8" edytowanie plików w innym
kodowaniu było koszmarem.

Pozdrowienia,
	Jacek