The future of PLD: xlibs

Jakub Piotr Cłapa loc w toya.net.pl
Sob, 10 Lip 2004, 13:38:02 CEST

Mariusz Mazur wrote:

> Imho wypchać to Ac jak najszybciej (przynajmniej ja bym tak zrobił). Jak ktoś
> będzie chciał bleeding edge, to sobie zainstaluje Thora. A ja się mam zamiar
> z wydawaniem tegoż sprężać.

Jeśli się faktycznie sprężysz, to ok.

Tak czy siak czeka nas chyba przesiadka na xlibs, więc co robimy?

Moje propozycje:

1. Trzeba rozdrobnić zależności. Może zrobić Xlibs-devel (tak zdaje się
jest w Debianie) z Req do wszystkich xlibsów i Provides: XFree86-devel?
W nowych/updejtowanych specach będziemy przechodzili na zależności od xlibs.

2. Dla kompatybilności starych specy z nowymi xlibsami zaaliasować
AC_PATH_XTRA na PKG_CHECK_MODULES(X, [x11], [$x_no = no]). Ktoś się zna
na autoconf?

3. W drugą stronę (nowe spece w systemie ze starymi xlibsami) dorzucić
do XFree86 (tak, do tego starocia, który idzie do Ac) i X11 tymczasowe
*.pc (dla każdego subpakietu xlibs), zwracające na odpowiednie ścieżki
(/usr/X11R6/include i /usr/X11R6/lib).

Kompatybilności paczek binarnych się chyba nie uzyska (albo nie warto
się aż tak męczyć), ale chociaż niech to się da przebudować. Ze
skończonym makegen przeniesienie systemu na xlibs będzie kwestią
odpalenia make i poczekania na wyniki.

Wszystkie nasze patche będę próbował upychać do oficjalnego drzewka X11.

--
z wyrazami szacunku,
Jakub Piotr Cłapa