The future of PLD: xlibs

Jakub Piotr Cłapa loc w toya.net.pl
Sob, 10 Lip 2004, 15:06:59 CEST

Jakub Bogusz wrote:

> Proponowałem kiedyś rozdrobnione własności - np. X-libNazwa{,-devel} -
> bardziej wygodne przy korzystaniu z xlibs.

To docelowo musimy osiągnąć. W okresie przejściowym xlibs-devel może się
przydać.

> To jest niepoprawne - doda -lX11 (+zależne -l) do X_LIBS.

Tak zamienione działa... (pango, gtk i coś tam jescze budują się i
działają bez problemu) Może zwyczajnie wysedować to -lX11, skoro ma go
nie być?

> A po AC_PATH_XTRA, to:
> X_LIBS zawiera tylko flagi linkera (u nas "-L/usr/X11R6/%{_lib}")
> X_EXTRA_LIBS zawiera biblioteki zależne od systemu (typu -lsocket
> - u nas nic)
> X_PRE_LIBS - biblioteki wymagane przez -lX11 (bez samego -lX11) - u nas
> "-lSM -lICE"

Ale output z PKG_CHECK_MODULES winno się dać przerobić tak, żeby był
kompatybilny z tym z AC_PATH_XTRA. Jeśli tak, to nam wystraczy - to jest
tylko backwards compatibilty.

> Jeszcze jest drugie makro, AC_PATH_X, sprawdzające tylko imake i -lXt
> - co jest niepożądane w przypadku xlibs.

Żebym ja jeszcze rozumiał o co chodzi i jak to działać ma. ;)

> No i w przypadku xlibs jest problem z pakietami budującymi się w oparciu
> o imake.

Coś istnieje jeszcze, co się buduje w oparciu o Imake (już nawet
najbliższy release X.org ma się z tego wycofywać)?

> "się da przebudować" to nie rozwiązanie, nie robimy drugiego Gentoo.
> Jeśli implementacje są niewymienne, to w danej linii dystrybucji może
> istnieć tylko jedna.

Jasne, ale lepsze ,,da się przebudować'' niż ,,wykasuj cały system,
przekompiluj i zainstaluj od nowa, ręcznie poprawiając napotkane po
drodze pakiety''. Chodzi mi o zmniejszenie bólu przy przechodzeniu z Ac
na własne kompilaty X.org (remember Ra+?) i/lub póżniej na Thora.

--
z wyrazami szacunku,
Jakub Piotr Cłapa