bezpańskie katalogi (bash_completion i mysql)

Pią, 16 Lip 2004, 22:54:58 CEST

On Friday 16 of July 2004 22:33, Paweł Gołaszewski wrote:

> Nie wiem jak z bash_completion, ale dla monit to zmiana jest do bani. W
> tej chwili po zainstalowaniu mysql i zainstalowaniu monit mamy
> monitorowanie mysqla out-of-the-pudełko.
Nawet nie masz pojęcia jakie monit robi głupoty pod większym obciążeniem (u
mnie w kółko ubijał apacza ;) W efekcie monit poszedł do piachu. Wystarcza mi
mon monitorujący stuff _zdalnie_ z innego hosta.

> Wrzucenie uruchomionych plików do
> monit to pomysł zły (dużo informacji o padnietym mysql).
Hę? Konfigurację robi administrator, który ma gotowy plik dla mysqla tylko
domyślnie zakomentowany.

> Zaproponuj coś na te katalogi.
Już zaproponowałem na te dwa przypadki.

> Mi obecny stan rzeczy nie przeszkadza, ale kompromisem może być IMO:
> - bash_completion - dorzucenie do bash-a samego katalogu.
I co to da skoro ja nie mam basha?

> - dla monit - /etc/monit do setup albo gdzieś indziej.
W setyp czy FHS powinny się znajdować systemowe katalogi, /etc/monit takowym
nie jest.

> Powtarzam - wyrzucenie pliku monit-a z mysql do monit spec jest pomysłem
> bez sensu.
A konkretnie? Konkrety proszę.

Ja proponuje metodę która daje:
- brak bezpańskiego katalogu nawet gdy ktoś nie używa monita
- możliwość wyboru przez admina czy chce mieć jakiekolwiek monitorowanie
(system mu dostarcza tylko gotowca do modyfikacji)

Twoja metoda daje:
- mamy bezpański katalog
- zainstalowanie mysqla dorzuca bezwarunkowo nowy konfig do monita (który
dopiero trzeba wyzerować jeśli się monitorowania mysqla nie chce mieć - musi
to być wyzerowanie pliku bo usunięcie go nic nie da przy kolejnym upgrade).

W obu przypadkach admin tak czy siak musi bawić się w konfigurację chyba, że
Twój monitrc mu dla mysqla podpasuje, a tylko pierwszy przypadek jest
pozbawiony wady z bezpańskim katalogiem.

Chyba, że proponujesz dodać R: monit do mysqla? ;)

--
Arkadiusz Miśkiewicz     CS at FoE, Wroclaw University of Technology
arekm.pld-linux.org, 1024/3DB19BBD, JID: arekm.jabber.org, PLD/Linux