Postfix 2.1.3

Tomasz Pala gotar w polanet.pl
Nie, 25 Lip 2004, 21:00:55 CEST

On Wed, Jun 23, 2004 at 10:38:51 +0200, Jacek Konieczny wrote:

> Dzięki niemu poczta z wirusami (znalezionymi przez amavisd) może być
> odrzucana już w sesji SMTP kodem 550 (powiadomienie nadawcy jest, a nie
> ma strachu, że pójdzie pod sfałszowany adres)

A co to w praktyce daje? Do tej pory miałem amavisa skonfigurowanego na
D_DISCARD, bo bounców nie ma sensu wysyłać. Korzystając z before queue
filteringu ryzykuje się tym, że przy dużym load może nastąpić timeout i
będzie trzeba jeszcze raz odbierać wirusa. A i wirus mógłby się rozsyłać
ponownie mimo permanenta - zwykłe otwieranie się na DoSa...
Nie lepiej udawać, że się nic nie filtruje, a wirusy po prostu wywalać?

--
GoTaR <priv0.onet.pl->gotar>
http://vfmg.sourceforge.net/