Postfix 2.1.3

Jacek Konieczny jajcus w bnet.pl
Pon, 26 Lip 2004, 08:47:38 CEST

On Sun, Jul 25, 2004 at 09:00:55PM +0200, Tomasz Pala wrote:
> A co to w praktyce daje? Do tej pory miałem amavisa skonfigurowanego na
> D_DISCARD, bo bounców nie ma sensu wysyłać. Korzystając z before queue
> filteringu ryzykuje się tym, że przy dużym load może nastąpić timeout i
> będzie trzeba jeszcze raz odbierać wirusa. A i wirus mógłby się rozsyłać
> ponownie mimo permanenta - zwykłe otwieranie się na DoSa...
> Nie lepiej udawać, że się nic nie filtruje, a wirusy po prostu wywalać?

Poczta elektroniczna nie powinna znikać bez śladu. Wiadomo, że odbitki
wirusa na adres z koperty są złe, więc pozostaje powiadomienie
niedoszłego odbiorcę (u mnie jest, ale każdy użytkownik może sobie
wyłączyć), albo klienta SMTP który to wysyła.

Oczywiście to rozwiązanie ma wady, jak wszystkie zresztą. Po prostu
admin musi zadecydować które rozwiązanie pasuje mu najbardziej (szkodzi
naj mniej).

Pozdrowienia,
	Jacek